Förena Segelutbildning och Bohusläns Natur

Omdömen

Skriv gärna er upplevelse av kursen. För att utveckla kursverksamheten och dess innehåll mottages gärna konstruktiv kritik i era omdömen.

Mobil:
0705- 10 76 90

kustseglarskolan@gmail.com

Follow me:

Omdömen

Tom och Anna

Efter fyra dagar ombord har vår kunskapsbank kring segling och Bohuslän ökat markant. Att segla handlar om mer än bara seglingen, man måste även kunna ta sig fram mellan kobbar och skär.
Skepparn var både kunnig och pedagogisk i sitt agerande! Kan rekommendera denna kurs!

Uppskattade kursens upplägg med start tidigt på morgonen, segling hela dagen samt förtöjd i naturhamn kring 18:00. Ger tid för lite sociala aktiviteter och promenader på Bohusläns öar.

Maxi 77

Efter helgkurs med fokus på framförallt tilläggning i naturhamn känner jag mig nu trygg i detta på egen hand i min egen båt.

Tack för det Christer!

LO Svenjeby

"Vi hade en fantastisk vecka med Matilda i Aug med skeppare Christer. En mycket kompetent kapten och seglare. Vi klev ombord som lättmatroser och lämnade som "lättmatroser". Hoppas att Christer orkar med oss nästa sommar igen så vi kan stiga i graderna till "matroser" Tack för en oförglömlig upplevelse.

Familjen Welmsö

Fyra dagar ombord på Matilda, blev vår räddning. Som nyblivna båtägare, sökte vi en intensivkurs med bredd, och något extra. Och det var precis det vi fick. Teori, praktik med aktiv segling, vacker natur och unika upplevelser, och framför allt, hade vi en mycket pedagogisk och kunnig läromästare, kapten Krister. Alla i vår familj, 2 vuxna och 2 tonåringar var imponerade. Krister kunde guida oss med finess, med sin klokskap och sitt tålamod, när olika viljor och tolkningar dök upp. Båtens förutsättningar var också en stor tillgång.

Söker du en genuin och kvalitativ segelkurs med hög trivselfaktor. Då är Kustseglarskolan helt rätt för dig. Men vänta, inte ryktet går, och platserna är få.